Jeg bliver ofte spurgt, hvad Easter Hay betyder, og hvordan jeg er kommet på det navn til mit firma.
Da jeg besluttede at starte egen virksomhed, var en af de første opgaver at finde på et navn. Det er ikke en specielt nem opgave – og samtidig skal det også være muligt at finde et domæne, som matcher firmanavnet.
Efter noget tid med mange forskellige – mere eller mindre kvalificerede – bud, hvor jeg hver gang fandt ud af, at andre allerede havde haft samme tanke, og domænet var taget, faldt jeg over en video af Martin Thorborg. Her fortæller han, at man kan gøre sig mange tanker om navne, symboler m.m., men at det i sidste ende ikke betyder særligt meget, hvor man lander. Det handler mere om at opbygge et brand over tid, med fokus på at få den nye forretning til at vokse.
Så godt inspireret af Hr. Thorborg, på en fredag aften med en flaske rødvin, og mens jeg lyttede til musik fra min ungdom, tonede Frank Zappa pludselig frem i højtalerne – og med det samme vidste jeg, at her kunne jeg finde inspiration.
Frank Zappa var, og er stadig, et af mine helt store musikidoler. Han kunne først og fremmest noget med en guitar, men også med ord og tekster (ofte i den lidt mere dunkle ende). Jeg bladrede derfor igennem flere af hans albums og lyttede til forskellige numre, indtil jeg faldt over nummeret “Watermelon in Easter Hay” – og tænkte: Hvad er Easter Hay?
Jeg søgte på nettet for at se, om jeg kunne blive klogere, men der dukkede ikke meget op, udover at det var et nummer af Frank Zappa. Til gengæld opdagede jeg, at det ikke var noget problem at få domænerne, og at der ikke kom særligt meget information frem, når man googlede Easter Hay – så jeg tænkte: Hvorfor ikke?
Der ligger altså ikke en dybere mening bag navnet – kun en lille, sjov historie.
Hvis du vil høre nummeret “Watermelon in Easter Hay”, finder du det her:
Link til Spotify
Du skal ca. 1 minut ind i nummeret, før det starter rigtigt, da albummet (Joe’s Garage) er en historie, hvor The Central Scrutinizer taler hen over musikken.
Så ja – Easter Hay lyder måske skørt, men for mig er det både meningsfuldt og lidt sjovt. Og det er præcis sådan, jeg ønsker mit firma skal være.
Tak til Martin Thorborg for inspirationen, du kan se videoen her:

0 kommentarer